Samenwerken aan Werk

Op 12 februari organiseerde RC Nieuwkoop een avond waar lokale ondernemers en statushouders elkaar ontmoeten en vervolgens in speed-dates onderzochten of dit een werkovereenkomst kan opleveren.

Om de drempel voor zowel werkgever als werknemer te verlagen is er de mogelijkheid van een proefplaatsing met behoud van uitkering.

In dit projekt werkt de Rotaryclub samen met de Gemeente Nieuwkoop en de Participatie Academie. Voor veel Statushouders is het moeilijk om de stap naar werk te maken; ze voelen zich onzeker over wat er van hen gevraagd wordt en wat zij mogen verwachten.

Ook dit jaar was er dan ook ruime belangstelling voor deze avond van Statushouders en Werkgevers. Tijdens de avond vonden direct al een vijftal deelnemers een plek in het Nieuwkoopse bedrijfsleven. Verwacht wordt dat er nog meerdere volgen!